Arama
En iyi yollayıcılar
Admin | ||||
fraktal33 | ||||
semanur | ||||
cakir528 | ||||
sakayik0684 | ||||
tulinsimsek | ||||
gül_türkçe | ||||
ogretmen3 | ||||
problem27 | ||||
mukumuku |
Kimler hatta?
Toplam 8 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 8 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 242 kişi Salı Ağus. 01, 2017 4:02 am tarihinde online oldu.
Istatistikler
Toplam 898 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: anonim
Kullanıcılarımız toplam 570 mesaj attılar bunda 488 konu
Lise Öğrencilerine Meslek Seçimi Projesi
1 sayfadaki 1 sayfası
Lise Öğrencilerine Meslek Seçimi Projesi
Lise öğrencilerinin meslek seçimlerini yaratıcı bir süreç içinde yapabilmelerine yardımcı olmak üzere hazırlanan ''Vizyon Oluşturma Entegratif Yöntemi'' (VOLEY) projesi, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğünün onayı ve desteğiyle Özel Avrupa Koleji, Özel Notre Dame de Sion Fransız Lisesi ve Gazi Anadolu Lisesinde uygulanıyor.
Proje Koordinatörü Vivi Soryano, AA muhabirine yaptığı açıklamada, meslek seçimlerini kendileri yapan kişilerin daha başarılı olduklarını, bu nedenle mesleklerinden keyif aldıklarını söyledi. Soryano, düşünen, öz güvenli, meslek bilincine sahip, sorumluluk alan, enerjisini yaratıcı şekilde kullanan gençlerin yetiştirilmesi gerektiğini belirtti.
Üç arkadaşıyla hazırladıkları projenin ''Dünya Bankası Yaratıcı Kalkınma Fikirleri Yarışması''ndan 20 bin TL ödül kazandığını ifade eden Soryano, doğru meslek seçiminin bireyin hayatında çok önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, ''Bizler, farklı kurumlarda bireysel olarak psikolojik destek veren profesyonelleriz. Danışmanlarımızla yürüttüğümüz çalışmalarda, kimi zaman onların sorunlarının sistemin yetersizliklerinden kaynakladığını fark ediyoruz. Vizyonumuz, okul sistemi içinde gencin destek ihtiyacı hissettiği konularda proje üreterek, sisteme etki edebilmektir. Şu anda üzerinde çalıştığımız konular, öfke yöntemi, cinsellik, etkin öğrenme için zihinsel süreçlere yönelik yöntemler'' diye konuştu.
-''OKULLARIN REHBER ÖĞRETMENLERİNE EĞİTİM VERİYORUZ''-
Kendini diğer insanlardan farklı kılan ve özgün değerlerini meslek hayatına katabilen kişinin tatmin ve mutlu olacağına inandıklarını dile getiren Vivi Soryano, şunları söyledi:
''Sloganımız, 'Kalbindeki meslek mutlu gelecek'. Bu nedenle yöntemi oluştururken, kişinin hayallerini, arzularını ve yeteneklerini tanıması, meslek hayatına katabilmesi için atölye çalışmaları geliştirdik. Yapılan araştırmalarda ailelerin, gençlerin meslek seçimlerinde en önemli etken oldukları bilgisiyle, onların bir takım olarak çalışmaları için çoklu aile terapisinin yöntemlerini kullanarak atölye çalışmalarını zenginleştirdik. Projeyle ilgili okulların rehber öğretmenlerine eğitim veriyoruz. Öğretmenler aldıkları eğitimden sonra, bu yöntemi okullarında öğrencilerine uyguluyorlar. VOLEY eğitim programının hedefi, lise öğrencilerine uygulanan VOLEY yöntemini rehber danışmanlara aktarmak ve öğrenciye uygularken okul ve aile sistemine entegre etmelerine yardımcı olmaktır.''
Öğrenciye uygulanan VOLEY yönteminin iki etaptan oluştuğunu, ilk ve en önemli etabının, mesleki vizyon oluşturmaya yönelik kolaj çalışması olduğunu anlatan Soryano, rehber danışmanların, ''dışa vurumcu sanat terapisi'' yöntemlerinin kullanıldığı grup çalışmalarıyla, gencin vizyonunu şekillendirmesine ve içsel potansiyelini ortaya koymasına yardımcı olduklarını bildirdi.
İkinci etapta ise vizyonunu ortaya çıkaran gence, ''nasıl bir meslek yaparak bunu gerçekleştirebileceği'' yönünde destek verildiğini belirten Soryano, Marmara Üniversitesi ****** Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünün, yöntemin etkinliğiyle ilgili yürüttüğü araştırmanın, Temmuzda sonuçlanacağını, VOLEY yönteminin İstanbul ve Türkiye genelinde yaygınlaşmasını hedeflediklerini sözlerine ekledi.
Proje Koordinatörü Vivi Soryano, AA muhabirine yaptığı açıklamada, meslek seçimlerini kendileri yapan kişilerin daha başarılı olduklarını, bu nedenle mesleklerinden keyif aldıklarını söyledi. Soryano, düşünen, öz güvenli, meslek bilincine sahip, sorumluluk alan, enerjisini yaratıcı şekilde kullanan gençlerin yetiştirilmesi gerektiğini belirtti.
Üç arkadaşıyla hazırladıkları projenin ''Dünya Bankası Yaratıcı Kalkınma Fikirleri Yarışması''ndan 20 bin TL ödül kazandığını ifade eden Soryano, doğru meslek seçiminin bireyin hayatında çok önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, ''Bizler, farklı kurumlarda bireysel olarak psikolojik destek veren profesyonelleriz. Danışmanlarımızla yürüttüğümüz çalışmalarda, kimi zaman onların sorunlarının sistemin yetersizliklerinden kaynakladığını fark ediyoruz. Vizyonumuz, okul sistemi içinde gencin destek ihtiyacı hissettiği konularda proje üreterek, sisteme etki edebilmektir. Şu anda üzerinde çalıştığımız konular, öfke yöntemi, cinsellik, etkin öğrenme için zihinsel süreçlere yönelik yöntemler'' diye konuştu.
-''OKULLARIN REHBER ÖĞRETMENLERİNE EĞİTİM VERİYORUZ''-
Kendini diğer insanlardan farklı kılan ve özgün değerlerini meslek hayatına katabilen kişinin tatmin ve mutlu olacağına inandıklarını dile getiren Vivi Soryano, şunları söyledi:
''Sloganımız, 'Kalbindeki meslek mutlu gelecek'. Bu nedenle yöntemi oluştururken, kişinin hayallerini, arzularını ve yeteneklerini tanıması, meslek hayatına katabilmesi için atölye çalışmaları geliştirdik. Yapılan araştırmalarda ailelerin, gençlerin meslek seçimlerinde en önemli etken oldukları bilgisiyle, onların bir takım olarak çalışmaları için çoklu aile terapisinin yöntemlerini kullanarak atölye çalışmalarını zenginleştirdik. Projeyle ilgili okulların rehber öğretmenlerine eğitim veriyoruz. Öğretmenler aldıkları eğitimden sonra, bu yöntemi okullarında öğrencilerine uyguluyorlar. VOLEY eğitim programının hedefi, lise öğrencilerine uygulanan VOLEY yöntemini rehber danışmanlara aktarmak ve öğrenciye uygularken okul ve aile sistemine entegre etmelerine yardımcı olmaktır.''
Öğrenciye uygulanan VOLEY yönteminin iki etaptan oluştuğunu, ilk ve en önemli etabının, mesleki vizyon oluşturmaya yönelik kolaj çalışması olduğunu anlatan Soryano, rehber danışmanların, ''dışa vurumcu sanat terapisi'' yöntemlerinin kullanıldığı grup çalışmalarıyla, gencin vizyonunu şekillendirmesine ve içsel potansiyelini ortaya koymasına yardımcı olduklarını bildirdi.
İkinci etapta ise vizyonunu ortaya çıkaran gence, ''nasıl bir meslek yaparak bunu gerçekleştirebileceği'' yönünde destek verildiğini belirten Soryano, Marmara Üniversitesi ****** Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünün, yöntemin etkinliğiyle ilgili yürüttüğü araştırmanın, Temmuzda sonuçlanacağını, VOLEY yönteminin İstanbul ve Türkiye genelinde yaygınlaşmasını hedeflediklerini sözlerine ekledi.
sakayik0684- Mesaj Sayısı : 19
Tecrübe Puanı : 10631
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 04/11/09
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Paz Mayıs 25, 2014 9:17 pm tarafından mukumuku
» 7. sınıf matematik kaynakları (Kitap+soru bankası+yaprak test+çeşitli dökümanlar
Paz Şub. 09, 2014 10:29 am tarafından m9eserek
» Özel Ege Lisesi Matematik Olimpiyatları Soruları
Salı Ocak 28, 2014 3:42 am tarafından can2
» 8.Sınıf Çözüm Yayınları Deneme Sınavı
Ptsi Kas. 18, 2013 8:02 pm tarafından halil yapıcı
» Şimaya (Şimşek koleji matematik yarışması )Soruları
C.tesi Mart 23, 2013 5:09 pm tarafından Admin
» Site Adı
Paz Ocak 06, 2013 10:45 pm tarafından Admin
» 6. sınıf matematik kaynakları 275 Adet Kaynak
Perş. Ocak 03, 2013 8:09 pm tarafından Admin
» 6.Sınıf 1.Dönem 2.Yazılı (MEB)
Salı Ara. 18, 2012 10:24 pm tarafından Admin
» 7.Sınıf 1.Dönem 2.Yazılı
Salı Ara. 18, 2012 10:22 pm tarafından Admin